Konstutställning av James Turrell

Jag har planerat att titta på konstutställning av James Turrell. Så jag och min dotter N åkte en lång väg till Järna sedan en bit utanför Järna centrum den lördagen 24 sep. Konstutställningar finns i olika ställe och det handlade om olika färger och experiment med färger, pigment färger, färger från glasiga glob eller kula med belysningar och massor..
Sedan en utställning av James Turrell fick jag veta att man inte får fotografera på grund av hans juridiska lag. Jag i hemlighet lyckades men jag vill inte sätta upp dessa foto utom andra bilder som fotade på oss som vi var i andra ställen. Den James Turrells utställning var häpnadsväckande och vi var impade.
Den stora salen med färger av belysningar lurades våra ögon eftersom det fanns en vägg med ena färg och andra väggar med andra färg så den enda väggen var troligen en vägg men det verkade inte!! utan stort tomt och ganska lång avstånd från kanten vi såg på den väggen troligen en vägg. Man kan ju trilla ner. Svårt att beskriva, man ser ju bäst och förstår!!!

Hoppas att den uställningen kommer igen hit i Sverige i framtiden!

OBS! några bilder tillkommer snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0