Min kära pappa!!

För ca tre år sedan samlades vi alla i familjen för att fira min pappas födelsedag! (i utomlands). Tårtan och presenter togs fram.
Vi skulle säga "Gra...." på ryska. Men min pappa avbrytade oss och ville säga ärligt efter han har döljt sin ålder i åratal!
Vi blev förvånade och ville gärna lyssna på hans berättelse.
Han berättade att när han var ung följde med sin far i sitt jobb. (min farfar som jag aldrig träffade i livet trots att jag såg bara en foto). Under andra världskriget var min pappa med för att hjälpa de skadade personer. Och under vietnamskriget var min pappa montör/radiopratare för att kontakta med piloter av egna militära trupp. Min pappa var skadad och överlevad efter bombats i närheten område där radiokontakt var placerades.
Hans födelsesattest var förfalskades på grund av hans föräldrar som inte vill att han skulle gå till en speciell militärskola för pojkar. (Då tiden var sovjetunionen)

Det var ofattbart att jag fått veta ganska nyligen men är väldigt glad att min pappa lever. Och han är tre år äldre än den ålder vi alltid trodde!
Sedan vi åt tårtan och te samt njöt av stunder med varandra. Varje år skickar vi alltid e-vykort, även presenter till honom.
Familj är viktigaste! Även på långa avstånd runt i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0